top of page
Szukaj
Zdjęcie autoraŁukasz Malarz

🔥SLALOM SZYBKI 🔥



Jednym z najczęściej wypowiadanych zdań przez kursantów motocyklowych jest: „na placu wszystko idzie mi nieźle, tylko mam problem ze slalomem szybkim” i niestety nikogo wypowiadających te słowa nie czynią wyjątkowym.


Slalom szybki faktycznie jest najtrudniejszym do opanowania ćwiczeniem i zadaniem egzaminacyjnym, według nas dlatego, że trzeba w nim połączyć wiele elementów, a wszystko się dzieje w ciągu zaledwie około 3 sekund!


Według nieoficjalnych statystyk potrącenie pachołka na slalomie szybkim jest najczęstsza przyczyną uzyskania wyniku negatywnego na egzaminie państwowym.

Ale do rzeczy - po przeanalizowaniu, w ciągu prawie dziesięciu lat, co najmniej kilkudziesięciu tysięcy waszych prób, mamy konkretne wnioski, a do tego na prędzej skleiliśmy film poglądowy.


Nie chcemy Wam podawać żadnych super bajeranckich tipów na zdanie egzaminu, ale na przykładzie tego ćwiczenia poruszyć ważne aspekty techniki jazdy

Oprócz takich podstaw jak rozluźnione ramiona i barki oraz sklejone z motocyklem nogi od palców po uda, bardzo Wam pomoże zwrócenie uwagi na takie sprawy jak:


Tor jazdy - wyjście z jednego skrętu (zakrętu) często determinuje wejście w kolejny - czyli im później zaczniesz omijać pierwszy pachołek tym mniej miejsca będziesz mieć przed ostatnim


Szybkie zmiany kierunku - to jedna z najważniejszych umiejętności motocyklisty - nie zrobisz tego efektywnie przez przeniesienie ciężaru ciała czy wychylenie barków, nie zrobisz tego mając usztywnione ramiona. Zrobisz to…


Używając przeciwskrętu, jako najefektywniejszego sposobu zmiany kierunku jazdy motocykla czy wprowadzania go w zakręt. Koniecznie naucz się tej techniki!


Patrz daleko. Koncentracja uwagi na przeszkodzie (w tym przypadku najbliższym pachołku) sprawia, że usztywniasz ramiona, motocykl nie chce reagować na twoje polecenia, odruchowo zamykasz gaz, masz wrażenie że jedziesz wielką prędkością i za późno reagujesz na kolejną przeszkodę.


Naucz się panować nad rolgazem i prędkością. To co robisz z gazem ma wpływ na tor jazdy i zachowanie motocykla przy manewrach. Motocykl zachowuje się stabilniej na stałym gazie, niepożądane jest niekontrolowane dodawanie i odejmowanie gazu, które zmusza zawieszenie do dodatkowej niepotrzebnej pracy. Nie wjeżdżaj w slalom, tak jak w zakręty, z nadmierną prędkością. Wolniej to nowe szybciej


Trenuj technikę jazdy. Mądrze trenowane zadania egzaminacyjne są świetne do zrozumienia wielu jej elementów, a mając efektywną technikę jazdy panować nad motocyklem, a nie stwierdzać, że coś wyszło albo nie wyszło.


Co sądzicie? Jak wspominacie slalom szybki?

463 wyświetlenia0 komentarzy

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie

Tytułem Wstępu

W tzw. świecie motocyklowym, różnymi ścieżkami poruszam się od kilkunastu lat. Przez ten czas zebrałem sporo doświadczeń i wyciągnąłem...

Comments


bottom of page